Skip links

Tippek a jó alváshoz, nem csak várandósoknak

Várandósság során különösen fontos a megfelelő mennyiségű alvás, ezért jó, ha ezt a kérdést nem bízod a véletlenre. Cikkünkből megtudhatod, hogyan aludhatsz jól a terhességed alatt, hogy az esetleges álmatlan éjszakák csak a baba megszületése után köszöntsenek be.

Ügyelj az étrendedre!

Az első trimeszterben könnyen előfordulhat, hogy gyakrabban kell a mosdóba járnod, ezért jó, ha este 6 óra után már kevesebbet iszol. A nap többi részében azonban ügyelj a megfelelő folyadékbevitelre! Ha inkább a reggeli rosszullétek miatt nem sikerül kialudnod magad, az émelygés csillapításához érdemes kisebb, semleges ízű harapnivalókat, például krékert, kekszet vagy gyümölcsöt fogyasztani.

Hűtsd le a hálószobádat!

A terhesség során megemelkedik a testhőmérsékleted, ami megnehezíti az alvást. Ha emiatt nem tudsz elaludni, érdemes megpróbálnod, hogy 16 °C alá csökkented a hálószobád hőmérsékletét.

Próbáld ki a reflexológiát!

Az Ulsteri Egyetem kutatása szerint reflexológiával a terhesség során alvászavart okozó tünetek közül több is, például a reggeli rosszullét és a végtagduzzadás is enyhíthető. Egy megfelelően képzett reflexológus a terhes nőket is biztonságos kezelésben tudja részesíteni (többek között a méhhel kapcsolatos területek kikerülésével).

Pihenj akkor, amikor tudsz!

Ha az első trimeszterben gyakran úgy érzed, jól esne egy kis napközbeni alvás, arról a testedet elárasztó progeszteron tehet. Ennek a hormonnak köszönhetően gyakran rád törhet a vágy egy kis délutáni szundikálásra – furcsa módon éjszaka viszont nehezebben tudsz elaludni miatta. Érdemes tehát kihasználni a napközbeni álmosságot, így ugyanis pótolhatod az éjszaka elmaradt alvást.

Mozogj egy kicsit!

Igyekezz rendszeresen beiktatni egy kis testmozgást! Már napi 20 perc sétával is javíthatod a vérkeringésedet, és csökkentheted az éjszakai lábgörcsök gyakoriságát. Este azonban már ne erőltesd meg magad, mivel úgy nehezebben tudsz majd elaludni.

Válassz megfelelő alvási pozíciót!

Az orvosok azt ajánlják, hogy a 20. hét után már csak a bal oldaladon aludj, ugyanis így biztosíthatod a magzat, a méhed és a veséid legjobb vérellátását. Ehhez érdemes kitámasztanod magad néhány párnával is.

Lélegezz mélyeket!

Ha felébredsz, és nem tudsz visszaaludni, próbálj meg mélyen lélegezni és a pocakodra tenni a kezed. Képzeld magad elé, ahogy a baba alszik a hasadban – és te is garantáltan pillanatok alatt álomba merülsz.


Szuper ajándékötletek házassági évfordulóra

Baby on board! Így lesz otthonod bababiztos

Hogyan szokjak le a cigiről?