Skip links

Hogyan szokjak le a cigiről?

Mindegy, hogy az egészséged megőrzése, vagy a pénztárcád védelme érdekében szeretnéd letenni a cigit, mindenképpen sok érv szól a leszokás mellett. A cigaretta azonban komoly függőséget okoz, vagyis ha rendszeresen dohányzol, nem lesz könnyű megszabadulnod tőle.

Szerencsére többféle különböző trükkel biztosíthatod a sikeres leszokást. A mindfulness-gyakorlatoktól a rágógumi használatáig összegyűjtöttük a cigit sikeresen letevők által ajánlott hat leghasznosabb tippet, amelyek segítségével a függőség véglegesen a múlté lesz. Lássuk hát, melyek ezek!

1. Ne cigivel kezeld a stresszt!

Ha a cigarettát – sok más dohányoshoz hasonlóan – a stresszel és a szorongással való megküzdés eszközeként használod, fontos, hogy más módot találj a stresszkezelésre. Legyen ez akár egy egyszerű légzőgyakorlat, egy pozitív mantra, egy mindfulness-gyakorlat, vagy pár perc meditáció.

2. Írd le, miért akarsz leszokni a cigiről!

Készíts listát magadnak a dohányzás hátrányairól! Ne felejtsd ki az egészségügyi hatásokat és a magas költségeket, majd pedig írj egy másikat a leszokás előnyeiről!

  • Ilyen például a jobb közérzet, a szebb bőr és a rengeteg megspórolt pénz.

Ezekkel egyszerűen motiválhatod majd magad, amikor úgy érzed, szükséged van az emlékeztetőre.

3. Változtass a napi rutinodon!

Valószínűleg jó néhány dohányzáshoz kapcsolódó szokásod van, ezért igyekezz átalakítani a rutinodat, és próbálj ki valami újat! A vacsora utáni cigit például helyettesítheted gyümölccsel vagy rágógumival, a kávészünetben pedig rágyújtás helyett sétálj egyet!

Lehetőleg az alkoholt is kerüld, mivel ez felerősítheti a dohányzás utáni sóvárgást.

4. Támaszkodj a szeretteidre!

A család és a barátok támogatása mindennél fontosabb, ezért mindenképpen vond be őket is! Ráadásul, ha tudnak arról, hogy le akarsz szokni, segíthetnek a vállalásaid számonkérésével. És persze a kísértések elkerülésében is támogatni tudnak.

5. Keress leszokást segítő termékeket!

Manapság számtalan leszokást segítő készítmény érhető el a piacon, amelyekkel legyőzheted a dohányzás utáni vágyad. Sokan az elektromos cigarettát is ide sorolják, pedig az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nemrég közzétett jelentésében azt írja, hogy az elektromos cigi bizony káros az egészségre.

Az elektromos cigaretta káros az egészségre, és szabályozni kell a használatát – tájékoztat a WHO. Mint írják, az elektromos cigaretta nem segíti a daganatos betegségek elleni harcot, és a dohányzásról való leszokáshoz sem ajánlott.

A különböző tapaszokat és rágókat azonban érdemes tesztelni, mivel nagy segítséget jelenthetnek, ha a fokozatos leszokás mellett döntesz. Mielőtt azonban bármelyiket kipróbálnád, mindenképpen egyeztess az orvosoddal!

6. Jutalmazd meg magad!

Egy-egy mérföldkő elérése után nyugodtan jutalmazd meg magad valamivel. Ez garantáltan segít majd fenntartani a lelkesedést! Nem kell persze, hogy a jutalom drága legyen – választhatsz olyan egyszerű dolgokat is, mint egy forró fürdő, vagy a kedvenc desszerted. Ha pedig egy stresszes helyzetben visszaesel, és elszívsz egy szálat, fontos, hogy ne ostorozd magad! Bocsásd meg magadnak a hibát, tudatosítsd, mik voltak a kiváltó okok, majd lépj tovább!


Őrizd meg az egészséged a Generali Előrelátók Blog cikkeivel!

Generali Szűrőbusz: Ingyenes kivizsgálás négy keréken
Az egészséges öregedés titka a csontjainkban van
A modern technológia hatása a lelki egészségre
Ez az egészséges öregedés kulcsa
Tippek, hogyan fuss kutyával

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb bejegyzésekről?
Iratkozz fel a hírlevelünkre!