Menü

Így csökkentsd a munkahelyi stresszt 10 egyszerű lépésben!

A munkahelyi stressz nem játék, és még az üzletnek is árt. A stresszes alkalmazottak ugyanis jóval kevésbé motiváltak és hatékonyak, ráadásul gyakrabban jelentenek beteget is. Szerencsére néhány apró trükkel könnyen boldogabbá és eredményesebbé teheted a beosztottaidat.

A Generali Biztosítónál mi úgy csökkentjük a munkavállalói stresszt, hogy lehetővé tesszük a dolgozóknak, hogy home office-ban, vagyis otthonuk kényelmében dolgozzanak, de lehetőség van akár részmunkaidős foglalkoztatásra is. Íme tíz egyszerű ötlet az irodai stressz csökkentésére, ami nálunk már bevált!

1. Határozz meg egyértelmű célokat!

Sokan akkor dolgoznak a leghatékonyabban, amikor pontosan tudják, mit kell elérniük. Az egyértelmű célok hiánya ugyanis könnyen szorongást okozhat a szerepkörökkel és a feladatokkal kapcsolatban, így pedig stresszesebbé teheti a munkavállalókat.

2. Figyelj oda az alkalmazottaidra!

Fontos, hogy mindig meggyőződj arról, nincsenek-e a munkavállalók túlságosan leterhelve, és bátorítsd őket, hogy jelezzék, ha mégis így lenne.

3. Hangsúlyozd a pihenés jelentőségét!

Bár általános tévhit, hogy aki igazán eredményes akar lenni, annak halálra kell dolgoznia magát, valójában egy bizonyos ponton túl a még több munka már csökkenti a teljesítményt.

4. Eltökélten ragaszkodj a „monotaskinghoz”!

A „multitasking” mítosza szintén óriási stresszforrás. Ne dőlj be neki! Ragaszkodj ahhoz, hogy egyszerre mindenki csak egy dologgal foglalkozzon! Ezen a téren az egyik legnagyobb kísértést az e-mailek jelentik, ezért érdemes arra ösztönöznöd az alkalmazottaidat, hogy csak naponta néhány alkalommal ellenőrizzék az üzeneteiket, és tüntessék fel az e-mail-aláírásukban, hogy sürgős esetben telefonon érhetőek el.

5. Vezess be e-mail-tilalmat a munkaidőn kívül!

Lehetetlenség igazán feltöltődni, ha az ember agya pihenés közben is a munkán kattog.

6. A munkaidő helyett a teljesítményre koncentrálj!

Ha megengeded az alkalmazottaidnak, hogy időnként korábban hazamenjenek vagy később érjenek be, azzal nemcsak megkönnyíted az életüket – elkötelezettebbek és nyugodtabbak is lesznek attól, hogy ekkora bizalmat szavazol nekik.

7. Tedd hangulatosabbá az irodát!

Az egyhangú munkakörnyezet és az erős neonfény fokozza a stresszt – dobd hát fel egy kicsit a teret!

8. Tartsatok irodán kívüli megbeszéléseket!

Egy kis mozgás, friss levegő és környezetváltozás csodákra képes!

9. Biztosíts ingyenes meditációs lehetőséget!

Tegyél róla, hogy a beosztottjaid garantáltan megtapasztalják a meditáció hosszú távú előnyeit. Meditációval a mentális egészségért című cikkünben bővebben is olvashatsz ennek előnyeiről.

10. Mutass példát!

Ha te nem ülteted át a gyakorlatba ezeket az elveket, valószínűleg a munkavállalóid sem fogják. Mutass tehát jó példát nekik! Így te is kevésbé leszel stresszes – amivel biztosan mindenki jól jár.


A legjobb vezetők egészséges szokások kialakítására inspirálnak másokat. Olvasd el útmutatóinkat, ha javítani szeretnél saját és dolgozóid mindennapi egészségi és fizikai állapotán!

Saját vállalkozást indítanál? Olvasd el, fontold meg, indítsd el!

10 tulajdonság, amellyel minden sikeres vezető rendelkezik

To do list: 11 tipp a tökéletes teendőlista összeállításához

Mompreneur: Így lehetsz te is vállalkozó anyuka

Hogyan dolgozz hatékonyan otthonról

Kapcsolódó cikkek

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!

 

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!