Skip links

Hogyan dolgozz hatékonyan otthonról

Az otthonról végezhető munka, az úgynevezett “home office” olykor kétélű dolog: nagyobb szabadságot ad, ugyanakkor csábító lehet félvállról venni a munkát, hiszen nincs főnök, nincs szemrehányás. Sok otthonról dolgozó szabadúszó úszik el végleg emiatt. Ha viszont jól csinálod, a távmunka egy nagyszerű lehetőség arra, hogy a hagyományos “bennülős-irodai’ munkádhoz képest kevesebb idő alatt dolgozz sokkal hatékonyabban. Íme pár egyszerű tanács, amit ha megfogadsz, otthonod kényelmét élvezve lehetsz sokkal eredményesebb!

„Menj be dolgozni!”

Az otthoni munkavégzés nem feltétlen jelenti az ágyból, pizsamában történő laptopozást. Ha igazán hatékony napot szeretnél délután ötkor magad mögött tudni, kezeld munkanapként a home office napokat is. Öltözz fel, akár otthonról, akár kávézóból dolgozol – így máris „munka-üzemmódra” kapcsolhatsz, és felkészülhetsz egy igazi munkanapra.

Priorizáld a rád váró feladatokat!

Kezdj a legnehezebb vagy legkreatívabb feladattal: reggel mindannyiunknak jobban megy még az összpontosítás. Ahogy a nap folyamán az energiaszinted csökken, fokozatosan térj át a felületesebb figyelmet igénylő, esetleg adminisztratív, egyhangúbb munkákra. 

Összpontosíts! A multitasking egy mítosz

Multitaskingnak nevezzük, ha párhuzamosan végzünk több feladatot, vagy ugrálunk több feladat között. Ennek azonban komoly ára van, ami gyakorlatilag megöli a produktivitást. Koncentrálj inkább egy dologra! Az e-mailek a hatékony munka legnagyobb ellenségei: szabd meg magadnak, hogy milyen gyakran nézed meg a levelid. Amennyiben a munkád lehetővé teszi, próbáld meg csak ebédidőben – miután végeztél a fontos munkákkal -, és még egyszer, valamikor a délután folyamán megnézni őket.

Hogy megfelelj a munkatársaidnak, megbízóidnak, és elkerüld a félreértéseket, állíts be automatikus választ. Így akik írnak neked, tudják, hogy mikor olvasod a leveleidet. Megadhatod a telefonszámodat is az automatikus válaszban, így a levél feladója értesül arról, hogy sürgős esetben akár fel is hívhat. Kerüld a közösségi médiát és az egyéb zavaró digitális tényezőket! Ha nem bízol magadban, használj egy olyan alkalmazást, mint amilyen a Freedom, és blokkold ideiglenesen a számodra csábító weboldalakat és alkalmazásokat.

Töltődj fel pihenéssel!

A hatékony és magas minőségű munkához fontos, hogy feltöltsd az energiaraktáraidat. Határozd meg előre, hogy mikor fejezed be végleg aznap a munkát, és tartsd is magad ehhez. Munkaidő után már kerülj minden munkával kapcsolatos dolgot, hogy másnap frissen és üdén újra a legjobb formád hozhasd.

Return to top of page