Álláskeresés Twitteren, Instagramon, Snapchaten
Az álláskeresés szó hallatán valószínűleg a LinkedIn az első közösségi oldal, amely eszedbe jut, pedig ma már a Twitteren, az Instagramon, vagy akár a Snapchaten is megtalálhatod álmaid munkáját! Napjainkban már olyan cégek használják ezeket a felületeket az új tehetségek felkutatására, mint például a McDonald’s vagy a Goldman Sachs, ideje tehát sorra venni, hogyan használhatod a meglévő közösségi profiljaidat szakmai célokra.
Ne feledd! Sosem késő szakmát váltani!
Álláskeresés a Twitteren
Több mint 300 millió havi aktív felhasználójával a Twitter a világ egyik legnépszerűbb közösségi portálja – és meglepően jó felület a munkakereséshez is. Az #állás vagy a #job tagekre keresve bőven lesz találatod, az adott szakmához kapcsolódó címkékkel pedig tovább szűkítheted a kört. Emellett jó, ha az ismertebb munkaerő-közvetítő cégek profilját is szemmel tartod.
A legfrissebb tanulmányok szerint a Fortune 500-as listán szereplő cégek Twitter-posztjainak 88%-a nyitott pozícióról vagy kapcsolatépítő eseményről szólt, ezért mindenképpen érdemes követni a számodra érdekes cégeket. Annak sem árt utánajárni, nincs-e a vállalatnak külön toborzási fiókja, mint például a Disney Careers.
Mielőtt belefognál, ne felejtsd el átnézni a korábbi Twitter-posztjaidat, és törölni azokat, amelyek problémásak lehetnek. Az adott platformon aktív cégek ugyanis nagy valószínűséggel
átnézik majd a profilodat, miután kapcsolatba lépsz velük.
Keress munkát a Snapchaten!
Bár a Snapchaten valószínűleg nem fogsz vezetői álláslehetőségeket találni, a kezdő pozíciókba fiatal, Z generációs tehetségeket kereső cégek körében kezd elterjedni a népszerű alkalmazás használata. A DDB Oslo például néhány éve Snapchat Pitch címmel hirdetett versenyt a felületen, a McDonald’s pedig 2017-ben indította el első Snapchates álláspályázatát. A Snapchaten csak 10 másodperced van arra, hogy meggyőzd a kérdéses céget, ezért mindenképpen készülj egy tömör bemutatkozással!
Állások az Instagramon
Ha eddig csak nyaralós képeket vagy kajás posztokat tettél közzé az Instagramon, érdemes változtatnod – az olyan nagy márkák, mint például a Reddit, a Salesforce és a Marriott ugyanis egyre gyakrabban használják az Instagramot nyitott pozícióik meghirdetésére, a Telekomnál pedig idén a gyakornoki programra lehetett a platformon jelentkezni.
Akárcsak a Twitteren,
itt is érdemes követni az adott cég profilját,
innen tájékozódhatsz ugyanis az új munkalehetőségekről, és további információkat szerezhetsz a vállalatról.
Az Instagramon persze akár a saját birodalmadat is felépítheted, ha elég nagy a követőtáborod – ha szeretnél gyorsan új követőket szerezni, posztolj egyre gyakrabban, és használj minden posztodnál népszerű hashtageket! További tippjeinkért kattints a linkre!
Lépj előre a munkahelyeden hasznos tippjeinkkel és legyen ez a sikeres karrier éve:
Munkáltatói szemmel: Milyen egy jó állásinterjú?
Hogyan készíts tökéletes önéletrajzot?
Hogyan öltözz állásinterjúra?
Szerezd meg az álommunkád!
Így lehetsz igazán jó mentor