Hódítsd meg az Instagramot a vállalkozásoddal!
Az Instagram népszerűsége töretlen – felhasználóinak száma mára meghaladja az egymilliárdot. Ez a közösségi oldal ideális felület lehet a célközönséged megszólítására – mindezt úgy, hogy még hirdetésekért sem kell feltétlenül hatalmas összegeket fizetned, hiszen a felhasználók jelentős része önként követi kedvenc üzleti fiókjait. Mindannyian tudjuk, hogy egy kép többet ér ezer szónál – regisztrálj hát minél hamarabb az Instagramra, és mutasd meg ügyfeleidnek a márkád mögött álló személyiséget! Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan dolgozz ki egy sikeres Instagram-stratégiát.
Hogyan használjam az Instagramot?
Az Instagram üzleti célú használatának első lépése a célpiacod megismerése. Hiába készítesz ugyanis fantasztikus tartalmakat, ha nem érdekli a fogyasztóidat. Kezdésként tehát
dolgozd ki az ideális vevőid profilját. Így egyértelmű képet kaphatsz az ügyfeleidről és az általuk hasznosnak ítélt tartalmakról.
Szegmentáld a potenciális vásárlóidat és a tényleges ügyfeleidet különböző csoportokba, és
- határozd meg a korukat,
- az érdeklődési körüket,
- a lakhelyüket és
- a munkakörüket, valamint azt,
- milyen előnyt nyújtanak számukra a termékeid vagy szolgáltatásaid.
Ebben segítségedre lehet a Google Analytics vagy más hasonló eszközök, melyekkel összegyűjtheted a weboldalad forgalmának demográfiai adatait, valamint a Facebook-, Twitter– és Instagram-követőiddel kapcsolatos információkat. Érdemes lehet a versenytársakkal kapcsolatban is végezni egy kis kutatást, és kielemezni az célcsoportjukat. Ez alapján tovább árnyalhatod a megközelítésedet, vagy esetleg dönthetsz úgy, hogy egy másik ügyfélcsoportot célzol meg.
Milyen Instagram stratégiát válasszak?
A hatékony stratégia kidolgozásának első lépéseként ki kell tűznöd a fő céljaidat, és meg kell határoznod a feladataidat – ha ezt megteszed, könnyebben tudsz majd hosszú távon is a lényegre koncentrálni, és mindig a jó irányba haladni.
Törekedj arra, hogy „SMART” célokat tűzz ki magadnak, amelyek igazodnak a vásárlói élmény négy fő szakaszához (a tudatosság, az elkötelezettség, a vásárlás és a vásárlás utáni élmény). Ezek ugyanis megkönnyítik az előrehaladásod nyomon követését és az elért eredmények mérését, melynek köszönhetően folyamatosan tökéletesítheted a tevékenységedet. Jó célkitűzés lehet például az, hogy az év végéig 10%-kal növeled az Instagram-követőid számát, 20%-kal emeled a weblapod Instagramról érkező forgalmát, vagy 50%-kal növeled egy adott termék Instagramon keresztüli értékesítését. A lényeg, hogy legyen mindegyik célod:
Specifikus
Mérhető
Akcióorientált
Releváns és
Tervezhető.
Posztok ütemezése Instagramon
Az ideális posztolási időpontokat csak kísérletezéssel lehet megtalálni. Éppen ezért fontos, hogy legyen egy terved. Csinálj egy részletes beosztást, amelyben pontosan leírod, mikor mennyi tartalmat készítesz, és melyik napon, hány órakor posztolod a bejegyzéseidet. Így biztosan nem fogsz lazsálni, és az eredményeket is alaposabban elemezheted – ezáltal észreveheted például, ha a hónap egy adott napján különösen magas az engagement. Ha új vagy az Instagram-felhasználók táborában, íme egy hasznos útmutató arról, hogyan érheted el a lehető legtöbb embert a posztjaiddal.
Tartalomötletek Instagramra
Ha a vállalkozásod fejlesztésére szeretnéd használni az Instagramot, állandóan újszerű tartalmakkal kell előállnod. Ezért első lépésként határozd meg azokat a fő témaköröket, amelyek szorosan kapcsolódnak a vállalkozásodhoz – mint például a „fenntarthatóság„. Ezután keress ezeken belül olyan kisebb témákat, amelyek érdekesek lehetnek az ideális vásárlóid számára.
Minden, amit a Z generációról tudni kell
Az olyan oldalak segítségével, mint a BuzzSumo, egyszerűen megnézheted, milyen típusú tartalmak teljesítenek a legjobban egy adott témán belül. Jó taktika lehet például, ha minden hónapban egy adott pillérre fókuszálsz. Használj népszerű hashtageket, és figyeld az engagement rate-et (ez a mutató azt jelzi, milyen arányban váltott ki a megjelenítés valamilyen reakciót a felhasználókból). A tényleges tartalomkészítéshez pedig próbáld ki a gyönyörű sablonokat kínáló Canvát vagy az Easilt, amelyekkel igazán látványos képeket és grafikákat készíthetsz.
Az Instagram alapja a vizuális tartalom, ezért különösen fontos, hogy vonzó legyen a márkád látványvilága.
Biztasd a felhasználókat cselekvésre!
A call-to-action (CTA) minden marketingcélú tartalom elengedhetetlen részét képezi, hiszen ezzel teszed egyértelművé a felhasználók számára, mit vársz tőlük a megtekintés után.
- Keressék fel a weboldaladat?
- Töltsenek le valamilyen tartalmat?
- Esetleg vásároljanak meg egy terméket?
Írj egy ütős CTA-szöveget a képleírásba, és ügyelj arra, hogy az összhangban legyen a márkastílusoddal. Használj hatásos igéket, és törekedj az egyértelműségre, a tömörségre és az érzelmi töltetre. Jó CTA lehet például a „próbáld ki ingyen”, a „csatlakozz a közösséghez” vagy a „töltsd le az ingyenes próbaverziót”, de nyugodtan engedd szabadjára a fantáziádat!
Saját vállakozást indítanál? Olvasd el, fontold meg, indítsd el!
Az erőteljes online jelenlét kialakításához aktívan részt kell venned a tágabb közösség életében. Ellenőrizd, naprakészek-e a vállalkozásod adatai, kövess más felhasználókat, válaszolj a lehető legrövidebb időn belül a kérdésekre és a megkeresésekre, és kezdeményezz beszélgetést a képaláírásaiddal! Ha pedig az Instagram a vállalkozásod egyik fő marketingcsatornája, akár még fizetett Instagram-hirdetésekre is érdemes lehet pénzt szánnod, ezekkel ugyanis jelentős kezdőlöketet adhatsz a márkádnak.
Akár otthoni irodát készülsz épp kialakítani, akár a szabadúszó életet tervezed kipróbálni, olvasd el tanácsainkat a rugalmas, otthoni munkavégzésre vonatkozóan:
Így csökkentsd a munkahelyi stresszt 10 egyszerű lépésben!
10 tulajdonság, amellyel minden sikeres vezető rendelkezik
Mompreneur: Így lehetsz te is vállalkozó anyuka
Home office: Érd el, hogy otthonról dolgozhass!
Így dolgozz hatákonyan otthonról