Menü

Közeleg a tél – biztonsági tippek autósoknak

Szokatlan meleg időjárással indult a téli szezon, és bár az utakon még nem jellemző a hó és jég, a vezetéstechnikai szakértők szerint ne húzzuk-halasszuk autónk téli felkészítését – az ország több területén már leestek az első hópelyhek. A legtöbb baleset a Generali adatai szerint is novemberben történik a késő őszi, téli időszakban. Tavaly több mint 4000 kárbejelentés érkezett a társasághoz ebben a hónapban, közel 800 millió Forint értékben. Az előkészületek segíthetnek megelőzni a bajt, de ha az mégis megtörténik, több okos megoldás segíthet a kárrendezés lebonyolításában.

A késő ősz és a tél az autósok szempontjából kiemelten veszélyes időszak. A Generali statisztikái szerint tavaly november 1-je és idén február 28-a között közel 16 000 db kárbejelentés történt, a kifizetett kárösszeg elérte a 4,5 milliárd Forintot. A legtöbb baleset novemberben és januárban regisztrálta a társaság, a legnagyobb kárt okozó baleseti források a járművek ütközéséből, külső tárgy és vadállat okozta sérülésből fakadt.

Készüljünk fel a hóra, a jégre, a fagyra!

A változékony, hirtelen hidegre forduló időjárás kellemetlen meglepetést okozhat az autósoknak, ezért érdemes időben – már most – felkészíteni az autónkat a télre. Ezzel a biztonságosabb autózás mellett időt is spórolhatunk, hiszen sok autós mindent az utolsó pillanatra hagy, ezért

az első hó lehullásakor óriási sorok alakulnak ki az autószervizekben.

Mi történik +7 °C alatt?

Ha +7 °C alá csökken a hőmérséklet, a nyári gumiabroncsokat cseréljük télire, hiszen ilyenkor már romlik a tapadásuk, ezért nem lehet velük biztonságosan közlekedni. Fontos emellett, hogy egyaránt használjunk fagyálló hűtő- és ablaktörlő folyadékot. Indulás előtt mindig takarítsuk le a havat és a jeget a szélvédőkről és az autó tetejéről! Mivel a féktávolság a csúszós utakon megnő, mindig az útviszonyoknak megfelelően vezessünk és tartsuk a követési távolságot.

Ha megtörténik a baj, segítünk!

Az előkészületek és az óvatosabb vezetés ugyan segíthetnek megelőzni a bajt, de mint a statisztikai adatok is mutatják, sajnos gyakran mégis megtörténik.

A Generalinál, ha ügyfelünk autóját kár éri, és tanácstalan azzal kapcsolatban, hol javíttassa meg, a Generali által alkalmazott javítói portál segítségével megtalálhatja a számára megfelelő ajánlatot. A biztosító kárszakértője a helyszínre kiérkezve elvégzi a kárfelvételi szemlét, ezután pedig a biztosító a lehető legrövidebb idő alatt beszerzi a javítási ajánlatokat. Az ügyfélnek ezután már csak annyi a dolga, hogy kiválasztja, melyik számára a legszimpatikusabb. Emellett számos extra szolgáltatás segíti gyors és egyszerű kárrendezést: a biztosító többek között csereautót, szállítást, hozom-viszem szolgáltatást és gépkocsi átvizsgálást is biztosít.

Kárrendezés pár érintéssel a Generalinál

A Generali SMART kárrendezési szolgáltatása segítségével az ügyfelek saját okostelefonjukon számolhatják ki az autóban esett kár nagyságát: megadhatják járművük sérüléseit, azok mértékét és le is fotózhatják. Ez idő alatt a háttérben már el is készül a javítási ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja a kiszámolt összeget, a bankszámlaszám megadása után azonnal indulhat a kárkifizetés.


Elektromos és hibrid autók: minden, amit tudni érdemes róluk

Vezess biztonságosan! Tanácsok idősebb sofőröknek

Vezess különösen óvatosan az esős időben!

Mit tegyek, ha ellopták az autómat?

Videó: Így lehetsz jobb sofőr

Kapcsolódó cikkek

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!

 

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!