Skip links

Adatpótlás: Mi történik október 31. után?

Mint ismeretes, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény adategyeztetésre szólít fel mindenkit, akinek befektetési egységekhez kötött (unit-linked) és hagyományos életbiztosítási szerződése, valamint NYUGALOM életbiztosítási szerződése van, és azt 2017. június 26. napját megelőzően kötötte meg – olvasható a Generali Biztosító weboldalán található, hiányzó adatok pótlásának menetéről szóló tájékoztatóban.

De mit jelent ez a gyakorlatban?

Azoknak, akiknek 2017. június 26. előtt kötött Generali életbiztosításuk, vagy Nyugalom biztosításuk van, rendelkezésre kell bocsájtaniuk hiányzó adataikat, mivel

2019. október 31. után a Generali Biztosító nem teljesíthet kifizetéseket azok felé, akik ezt nem tették meg.

Pontosan mi a teendőm?

Legkésőbb a 2019. október 31-ét követő első kifizetéssel járó tranzakció kezdeményezésekor juttasd el részünkre

  • a személyazonosság igazolására alkalmas okmányod másolatát,
  • a lakcímkártyád másolatát (kizárólag a lakcímet tartalmazó oldalt), valamint
  • a kiemelt közszereplői nyilatkozatot kitöltve, aláírva. (Ezt a linkre kattintva töltheted le.)

1. Személyazonosság igazolására alkalmas okmányok magyar állampolgárok esetén:

  • régi típusú, lakcímet is tartalmazó személyi igazolvány, vagy
  • személyi igazolvány, vagy
  • útlevél, vagy
  • vezetői engedély és a lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala.

2. Személyazonosság igazolására alkalmas okmányok külföldi állampolgárok esetén:

  • EGT állampolgárok: személyi igazolvány, vagy útlevél, vagy tartózkodásra jogosító okmány, vagy tartózkodási jogot igazoló okmány
  • nem EGT állampolgárok esetén: útlevél és tartózkodásra jogosító okmány, vagy tartózkodási jogot
    igazoló okmány.

Hogyan pótolhatom a dokumentumokat?

A fenti dokumentumokat az alábbi módokon juttathatod el részünkre:

  • e-mailen (generali.hu@generali.com – beszkennelve, vagy akár jó minőségű felvételként telefonnal befotózva)
  • postai úton (Generali Biztosító Zrt. Dokumentumkezelő Központ – 7602 Pécs, Pf.: 888)
  • leadhatod személyesen ügyfélszolgálatainkon (www.generali.hu/ugyfelszolgalat)
  • leadhatod személyesen biztosításközvetítődnél.

Mi történik 2019. október 31. után?

Semmiféle hátrány nem ér, amennyiben a megjelölt adatpótlást csak 2019. október 31. után kezdeményezed. Azonban felhívjuk a figyelmed, hogy kifizetést ezt követően csak abban az esetben tudunk teljesíteni, ha rendelkezünk a hiányzó adatokkal.

Ezeket elegendő azonban az 2019. október 31-ét követő első kifizetéssel járó tranzakció kezdeményezésekor eljuttatnod részünkre.

Például, ha 2019 decemberében leszel jogosult az elérési szolgáltatásra, és tudod, hogy nem rendelkezünk a hiányzó adatokkal, a szolgáltatási igény benyújtásakor a felsorolt dokumentumokat is mellékelned kell.

Mit tegyek, ha a szerződéskötés óta változtak az adataim?

Amennyiben a korábban megadott adataidban változás következett be (például változott a neved, a lakcímed, esetleg új okmányod van), vagy az általad beküldött adatok nem egyeznek meg a rendelkezésünkre állókkal, abban az esetben újbóli ügyfél-átvilágításra van szükség, amelyre csak személyes megjelenés útján (ügyfélszolgálaton, vagy biztosításközvetítőnél) kerülhet sor.

És ha további kérdéseim vannak?

Kérdés esetén fordulj bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a generali.hu@generali.com email címen vagy a
+36 1 452 3333-as telefonszámon munkanapokon 8:00 és 20:00 óra között, vagy keresd fel biztosításközvetítődet!

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb bejegyzésekről?
Iratkozz fel a hírlevelünkre!