Adatpótlás: Mi történik október 31. után?
Mint ismeretes, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény adategyeztetésre szólít fel mindenkit, akinek befektetési egységekhez kötött (unit-linked) és hagyományos életbiztosítási szerződése, valamint NYUGALOM életbiztosítási szerződése van, és azt 2017. június 26. napját megelőzően kötötte meg – olvasható a Generali Biztosító weboldalán található, hiányzó adatok pótlásának menetéről szóló tájékoztatóban.
De mit jelent ez a gyakorlatban?
Azoknak, akiknek 2017. június 26. előtt kötött Generali életbiztosításuk, vagy Nyugalom biztosításuk van, rendelkezésre kell bocsájtaniuk hiányzó adataikat, mivel
2019. október 31. után a Generali Biztosító nem teljesíthet kifizetéseket azok felé, akik ezt nem tették meg.
Pontosan mi a teendőm?
Legkésőbb a 2019. október 31-ét követő első kifizetéssel járó tranzakció kezdeményezésekor juttasd el részünkre
- a személyazonosság igazolására alkalmas okmányod másolatát,
- a lakcímkártyád másolatát (kizárólag a lakcímet tartalmazó oldalt), valamint
- a kiemelt közszereplői nyilatkozatot kitöltve, aláírva. (Ezt a linkre kattintva töltheted le.)
1. Személyazonosság igazolására alkalmas okmányok magyar állampolgárok esetén:
- régi típusú, lakcímet is tartalmazó személyi igazolvány, vagy
- személyi igazolvány, vagy
- útlevél, vagy
- vezetői engedély és a lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala.
2. Személyazonosság igazolására alkalmas okmányok külföldi állampolgárok esetén:
- EGT állampolgárok: személyi igazolvány, vagy útlevél, vagy tartózkodásra jogosító okmány, vagy tartózkodási jogot igazoló okmány
- nem EGT állampolgárok esetén: útlevél és tartózkodásra jogosító okmány, vagy tartózkodási jogot
igazoló okmány.
Hogyan pótolhatom a dokumentumokat?
A fenti dokumentumokat az alábbi módokon juttathatod el részünkre:
- e-mailen (generali.hu@generali.com – beszkennelve, vagy akár jó minőségű felvételként telefonnal befotózva)
- postai úton (Generali Biztosító Zrt. Dokumentumkezelő Központ – 7602 Pécs, Pf.: 888)
- leadhatod személyesen ügyfélszolgálatainkon (www.generali.hu/ugyfelszolgalat)
- leadhatod személyesen biztosításközvetítődnél.
Mi történik 2019. október 31. után?
Semmiféle hátrány nem ér, amennyiben a megjelölt adatpótlást csak 2019. október 31. után kezdeményezed. Azonban felhívjuk a figyelmed, hogy kifizetést ezt követően csak abban az esetben tudunk teljesíteni, ha rendelkezünk a hiányzó adatokkal.
Ezeket elegendő azonban az 2019. október 31-ét követő első kifizetéssel járó tranzakció kezdeményezésekor eljuttatnod részünkre.
Például, ha 2019 decemberében leszel jogosult az elérési szolgáltatásra, és tudod, hogy nem rendelkezünk a hiányzó adatokkal, a szolgáltatási igény benyújtásakor a felsorolt dokumentumokat is mellékelned kell.
Mit tegyek, ha a szerződéskötés óta változtak az adataim?
Amennyiben a korábban megadott adataidban változás következett be (például változott a neved, a lakcímed, esetleg új okmányod van), vagy az általad beküldött adatok nem egyeznek meg a rendelkezésünkre állókkal, abban az esetben újbóli ügyfél-átvilágításra van szükség, amelyre csak személyes megjelenés útján (ügyfélszolgálaton, vagy biztosításközvetítőnél) kerülhet sor.
És ha további kérdéseim vannak?
Kérdés esetén fordulj bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a generali.hu@generali.com email címen vagy a
+36 1 452 3333-as telefonszámon munkanapokon 8:00 és 20:00 óra között, vagy keresd fel biztosításközvetítődet!