Menü

10 tulajdonság, amellyel minden sikeres vezető rendelkezik

Korábbi cikkünkben bemutattuk, miként lehet valaki jó mentor. De a legtöbb ambiciózus vállalkozó arra is kíváncsi, hogy vajon mitől lesz valaki jó vezető. Egy jó főnök pontosan tudja, hogyan hozza ki a legjobb teljesítményt beosztottaiból, hogyan állítson össze hatékony csapatokat, és hogyan érjen el lenyűgöző eredményeket. Szerencsére a Generali Előrelátók Blog olvasói is megismerhetik a titkot. Íme, az inspiráló vezetők alapvető tulajdonságai.

1. Érzelmi intelligencia

A sikeres vezetők figyelnek önmagukra, környezetükre, szakértői az emberi kapcsolatoknak. Empátiás készséggel rendelkeznek, vagyis tisztában vannak azzal, hogy

szavaik és tetteik hatással vannak a körülöttük lévőkre.

2. Hitelesség

Az igazán jó főnök mindig önmagát adja, hitelesen kommunikál.

3. Jó kommunikációs készség

A jó vezetők egyértelmű szavakkal, egyértelmű testbeszéddel képviselik a számukra fontos értékeket. Olyan üzleti jövőképet vázolnak fel, amely mindenki számára érthető.

4. Odafigyelés

A jó vezetők nem húznak falat maguk köré, hanem meghallgatják a kritikákat. Szánnak időt arra, hogy beszélgessenek a munkavállalókkal, és visszajelzéseket gyűjtenek a saját munkájukkal kapcsolatban is. Egyszerűen: vállalkozásukat folyamatosan tovább fejlesztik, és ebben az is benne van, hogy saját munkájukat is mindig tökéletesítik.

5. Megfelelő döntéshozatal

Tudják, hogy mikor kell megfigyelő állásba helyezkedni, gondolkodni, és döntést hozni. Ha döntésük mégsem megfelelő, beismerik, hogy rosszul döntöttek, tanulnak a hibából, jó esetben korrigálják azt, majd továbblépnek.

A személyes márka a sikeres karrier kulcsa

6. Stratégiakészség

A jó vezetők egyértelmű útmutatást adnak, és konkrét célokat tűznek ki vállalkozásuk számára. Már az elején tisztázzák, hogy mi az elérendő cél, és hogy hogyan érdemes nekikezdeni.

7. A munkaerő motiválása

A jó főnök tudja, hogy beosztottjainak szüksége van az elismerésre. Tudja, hogy a bónuszok, pénzjutalmak mellett szóban, esetleg írásban is el kell ismernie munkatársai szorgalmas munkáját.

8. Mentorálás

Az okos vezetők gyors előrelépési lehetőséget biztosítanak a legkiválóbb munkát végzőknek. 

9. Delegálás

A legjobb vezető önállóan gondolkodó emberekkel veszi körül magát, hogy alkalomadtán ő is kérhessen útmutatást.

10. Igazi úttörők

A cél néha az út maga. A jó vezető nem pusztán dolgozik, hanem át is adja magát a munkának – alázattal, szenvedéllyel, pozitív és nyílt hozzáállással. 

Jó rutinnal könnyebb a munka: Így hozd ki a legtöbbet a napodból!

To do list: 11 tipp a tökéletes teendőlista összeállításához

Kapcsolódó cikkek

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!

 

Ingyenes pénzügyi kisokos — légy te is tudatos!