Skip links

Infografika: Makkegészséges nyugdíjasként télen is

Nyugdíjasként egészségesen

A hosszabb éjszakák és a csökkenő hőmérséklet dacára is egészséges maradhatsz, még akkor is, ha már a nyugdíjas éveidet taposod.

Fűtsd otthonodat 20 és 24 °C közötti hőmérsékletre! Ellenőriztesd a bojlert és azt, hogy a nyílászárók megfelelően zárnak-e! Öltözz melegen és rétegesen; otthon viselj papucsot, kintre pedig szerezz be meleg, vízálló kabátot és cipőt. Extrém időjárási körülmények esetén gondoskodj előre arról, hogy elegendő gyógyszered és ételed legyen otthon – egyes házhozszállítási szolgáltatások rendkívül nagy segítséget jelenthetnek ilyen helyzetben. Természetesen az orvosod elérhetősége is legyen a közelben.

Nyugdíjas korban fontos az aktivitás

Sétálj sokat, végezz házimunkát, vagy tornáztasd meg végtagjaidat – akár egy széken ülve -, mert a megfelelő vérkeringés és a pulzusszám is fontos.

Meg fogsz lepődni, mennyivel jobban érzed magad, ha rendszeresen fogyasztasz forró italt és meleg ételt – természetesen sok zöldséggel és gyümölccsel.

A családi látogatás is segít

A fizikai és mentális egészség szoros kapcsolatban állnak egymással, ezért kérd meg barátaidat és családtagjaidat, hogy látogassanak meg gyakrabban. Nem is hinnéd, mennyire fontos egészséged szempontjából a mindennapi emberi kapcsolatok ápolása. Generali_Retirees infographic_HUNGARIAN (1).jpg