Viharkár vagy beázás? A kárrendezés gyors lépései
Szinte minden váratlan esemény vagy káreset fennakadást okoz a mindennapjainkban, de ha az otthonunkról van szó, minél hamarabb szeretnénk visszaállítani annak megszokott rendjét. Ráadásul ilyenkor veszélybe kerülhetnek olyan személyes tárgyak és emlékek is, melyek szinte pótolhatatlanok. A megfelelő biztosítási védelem kiválasztása mellett éppoly lényeges, hogy kényelmes, gyors és megnyugtató módon jelenthessük be a minket ért károkat és zökkentőmentes ügyintézéssel, gyors kárrendezés segítségével vehessük újra birtokunkba lakásunkat – a Generali ebben is megbízható partnere ügyfeleinek.
Generali lakásbiztosítás
A Generali minden lakásbiztosítása kiterjed olyan súlyos – alapkockázatoknak nevezett – káreseményekre, melyek otthonunkat érhetik, így például tűzeset, villámcsapás, vízkár, jégverés, felhőszakadás, üvegtörés vagy éppen rablás és rongálás.
Ugyanakkor számos hasznos kiegészítő csomagot is köthetnek az ügyfelek: biztosíthatják házi kiskedvenceiket vagy saját magukat, okoseszközeiket, de építkezés vagy felújítás idejére ideiglenesen is igénybe vehetnek szolgáltatásokat – vagyis bizonyos keretek között a saját igényeikre szabhatják a szerződésüket, figyelembe véve személyes preferenciáikat és életmódjukat.
A körültekintően kiválasztott, széleskörű biztosítási védelemmel már nyugodtabban hajthatjuk álomra a fejünket, de mit tehetsz, ha mégis bekövetkezik a baj?
Útban a gyors kárrendezés felé: első lépések
Vegyünk egy sajnos igen hétköznapinak számító, konkrét példát.
Amikor hazatérsz a régóta tervezett külföldi pihenésedről, azzal szembesülsz, hogy otthonod két helyiségében is áll a víz: a fürdőszobát olyannyira érintette a beázás, hogy nemcsak az ott található bútorok, de még a WC-deszka is tönkrement, hiszen napokig áztatta a víz. Az alattad lakók sem észlelték még a problémát, ők vidékre utaztak a nagyszülőkhöz. Talán nem is kell magyarázni, milyen bosszantó erre hazatérni, ráadásul az eset kivizsgálása során az is kiderülhet, hogy a tetemes kárt egy néhány ezer forintos csővezeték törése okozta.
Az első sokkot követően lényeges azonnal felmérni a károkat, prioritásként kezelve a személy- és vagyonbiztonságot. Ügyelj arra, hogy senki ne sérülhessen meg, ha ez véletlenül mégis bekövetkezik (mert például valaki elcsúszik a vizes padlón, tetézve a bajt), először ezt a veszélyt hárítsd el, és szükség esetén hívj mentőt.
Természetesen a kár enyhítése mindenki számára fontos, ezért az épületben, ingóságban keletkezett károk esetén próbálj mindent elkövetni a további károk megakadályozása érdekében. Fontos azonban, hogy a helyszínt a kárszemle időpontjáig – bejelentést követő legfeljebb 5 napig – csak a károk enyhítését megkövetelő mértékben változtasd meg.
Kárrendezés: akár valós időben is jöhet a kifizetés
Ha a Generalinál van a biztosításod, akkor a káreseményt a MyGenerali online szerződéskezelőben, a Generali Ügyfélpont applikációban vagy a biztosító online felületén is bejelentheted, illetve a tanácsadód is szívesen nyújt ebben segítséget.
A kárbejelentést a kár felfedezésétől számított 2 munkanapon belül tedd meg.
Amennyiben helyszíni kárfelmérésre van szükség, úgy telefonon jelentkezik a szakértő, és közösen egyeztethetitek le a szemle időpontját. Ennek során a biztosító szakértője megtekinti a helyszínt, elkészíti a kárfelvételi jegyzőkönyvet, valamint a helyreállítási kárkifizetési kalkulációt. Amennyiben ezt az összeget elfogadod, kisebb károk esetén akár azonnal elindíthatja a kárszakértő az utalást még a helyszínen, így a szükséges javítások fedezete fél órán belül meg is érkezhet hozzád.
Nincs azonban lehetőség azonnali kifizetésre minden esetben. Például a kár nagysága, vagy a hiányzó dokumentációk miatt, vagy ha számla alapján szeretnéd, ha rendeznék a károdat. Ez utóbbi esetben a munka megkezdése előtt árajánlatot kell kérni az iparostól.
Vészhelyzet esetén a kiegészítőként megköthető Generali Mestervonal-24 szolgáltatás nyújthat hasznos segítséget. Ennek keretén belül a szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül egy megbízható iparost vagy szakembert küld a helyszínre, aki elhárítja a bajt. Ez utóbbi esetben a biztosító közvetlenül az iparossal rendezi a felmerült, biztosításra rendezhető – kiszállási és munkadíj, felhasznált anyag – költségeket a szerződésen rögzített biztosítási összeg erejéig. Neked csak az ezen felüli, esetlegesplusz költségeket kell megfizetned a szakembernek.
Újdonság: lakásszervíz szolgáltatás
Újdonság a már budapesti és Pest vármegyei Generali ügyfelek számára elérhető Lakásszerviz-szolgáltatás. Egyes lakásbiztosítási károk esetén választható, ha az online kárbejelentő felület felajánlja. Ha ezt választod, akkor a kárbejelentést követő 48 órán belül keresni fog a megfelelő szakember időpontegyeztetés miatt.
A lakásszerviz-szolgáltatásnak köszönhetően otthonod úgy lesz újra a régi, hogy nem neked kell bajlódni a szakember keresésével, és nem kell előre megfinanszíroznod a biztosítással rendezhető kár helyreállításának költségét., mert a biztosító fizeti ki a szakembernek az elvégzett munkát a biztosítási összegig, az esetleges biztosítási összeg feletti részt pedig saját költségen tudod rendezni a szakemberrel.
Videós kárrendezés – egyszerű és kényelmes opció
Ha rendelkezel megfelelő okostelefonnal és internethozzáféréssel, akkor az igénybejelentés még zökkenőmentesebb is lehet. Amennyiben a kár jellege és nagysága megengedi, a Generali felajánlja, hogy a kárszemle és a kárfelvétel videós kapcsolaton keresztül történjen.
Ekkor a kárszakértő előbb telefonon jelentkezik, hogy tájékoztasson a lehetőségről, illetve kiküldi az online videós rendszer elérését tartalmazó linket emailben. A linkre kattintva be lehet jelentkezni a felületre, melyen keresztül a Generali kárszakértője folyamatos instrukciókkal segít abban, hogy a káreseményt annak teljes valóságában be tudd mutatni, így azt a távolból is sikerüljön maradéktalanul felmérni.
A telefon kameráján keresztül a szakértő megállapítja, hogy milyen mértékű kár keletkezett a helyiségben/helyiségekben, illetve ingóságokban. Sőt, már a beszélgetés közben megkezdi a kalkulációt és kiszámolja a kártérítési összeget.
Amennyiben ezt elfogadod, akár azonnal meg is indulhat a kifizetés, de természetesen lehetőséged van gondolkodni; előleget kérni és a javítási munkákat követően számlákkal igazolni a további kárigényedet; vagy azt kérni, hogy a kárfelmérő kolléga mégis inkább személyesen tekintse meg a helyszínt.
A Generali otthonbiztosításainál tehát számos kárrendezési opció segít abban, hogy az ügyfelek gyorsan és kényelmesen juthassanak megnyugtató segítséghez. Ügyfélként pedig a precíz és hiánytalan bejelentéssel járulhatsz hozzá ahhoz, hogy minél hamarabb megtörténjen a kárkifizetés.
Kösd meg lakásbiztosításodat akár 48% kedvezménnyel
Kösd meg új lakásbiztosításodat 2025. február 1. és 2025. április 30. között és részesülj az első évben Nívó esetén akár 37%, Extra választásakor akár 42%, Top biztosítás megkötésével pedig akár 48% díjkedvezményben.
Ingyenes szolgáltatások
Ajándék lakásbiztosításod értékállóságának növeléséhez Plusz 10% biztosítási védelem! 2025. április 1. és 2026. április 30. között veheted igénybe. Téli vakáció csomagunkban pedig 3 ingyenes szolgáltatást kaphatsz 2025. március 31-ig.
Az akcióról és az ingyenes szolgáltatásokról részletes tájékoztatást a www.generali.hu/hazorzo oldalon találsz.