Generali Gyerek Sziget – Adni jobb, mint kapni
Az adományozással kapcsolatos felhívások egyre többször jönnek szembe velünk a mindennapokban – nem véletlenül. De vajon jó célokra, fontos ügyekre mennyire hajlandóak áldozni a magyarok? A kérdésre nemcsak a Generali év eleji kutatása próbál választ adni – az idei, június 16-18 között megrendezésre kerülő Generali Gyerek Sziget rendezvényen is nagy hangsúlyt kap az adományozás, ám egyáltalán nem a megszokott módon.
A fiatalokat egyre jobban érdekli a jótékonykodás
A Generali év eleji kutatásában többek között arra volt kíváncsi, mennyire befolyásolja az embereket leendő munkahelyük kiválasztásakor vagy mindennapi vásárlásaik során az, ha egy vállalat figyelmet fordít a jótékonykodásra.
Szerencsére ebben a kérdésben nem állnak rosszul a magyarok: a válaszadók több, mint a fele – 60%-a – sokkal szívesebben dönt egy jótékony vállalat mellett.
A kutatási eredményekből az is jól látható, hogy a fiatal, 18-29 év közötti korosztályt érdekli jobban a téma (67%), míg az 50-65 év közöttiek körében a jótékonykodás valamivel kevesebb hangsúlyt kap munkahelyválasztás vagy egy termék megvásárlásakor (56%).
Ahhoz, hogy egyre fontosabb szerepet kapjon ez a téma a mindennapokban, és egyre több fiatal tartsa fontosnak egymás megsegítését, a rászoruló közösségek támogatását,
érdemes szülőként is példát mutatni már a legkisebbeknek is,
és megtanítani őket arra, hogy ha oda kerülnek, ne legyen idegen számukra az adományozás, vagy akár az önkénteskedés.
Generali Gyerek Sziget – központban az adományozás
Az adományozás fontosságára, és arra, hogy ezt a megfelelő módon tegyük, hívja fel a figyelmet a június 16-18 között megrendezésre kerülő Generali Gyerek Szigeten a Nagy Családi Kalandjáték izgalmas állomásaival.
A cél az, hogy a legkisebbek is megtanulják, mi az, amivel örömet okozhatnak a nehéz helyzetben lévőknek, hogyan lehet csapatban, együtt segíteni, illetve kicsik és szüleik játékos formában ismerkedhessenek meg azzal, mire van általában a legnagyobb igény a segítségre szorulók részéről.
A játékok mellett a Generali Gyerek Sziget ad otthont a Generali a Biztonságért Alapítvány The Human Safety Net programja által életre hívott közösségi kezdeményezésnek, a Global Challenge-nek.
„Idén immár harmadik alkalommal kerül sor itthon a The Human Safety Net programunk Global Challenge nevű, országokon átívelő kezdeményezésére, melynek során egyszerre összesen 24 országban gyűjtenek adományt a Generali munkatársai és tanácsadói, hogy kisgyermekes családok támogatását szolgáló kezdeményezéseket valósíthassanak meg.
Itthon online gyűjtéssel, és a Generali Gyerek Szigeten egy adománybüfével teszünk egy fontos és jó ügy érdekében,
önkénteseink segítségével. A befolyt adományokból egy különleges szülő-gyerek tábort valósítunk meg – mert adni tényleg jobb, mint kapni” – mondja Földi-Tamás Ildikó, a The Human Safety Net program hazai vezetője.
Együtt sokkal könnyebb
A The Human Safety Net koncepcióját, a „segítséglánc” alapeszméjét az adja, hogy azok, akiken segítünk, egyszer valaki másnak segítenek majd, így a pozitív változások hulláma az egész világra kiterjed és korlátlanná teszi a lehetőségeket.
Idén a cél egy nyári tábor, ahová a szülők – akár már a kétéves – gyermekükkel érkezhetnek majd.
A nyári szünet ugyanis a legtöbb kisgyermekes család számára komoly kihívást jelent: akár dolgozik mindkét szülő, akár nem, nem könnyű megoldani, hogy a kicsik számára olyan programokat találjanak, amik nemcsak a kikapcsolódást segítik, de fejlesztik is őket.
Ebben a táborban pedig a szülő is jól érzi majd magát: anyák és apák is hasznosan tölthetik az időt – ők többek között olyan témákban mélyedhetnek el szakértők segítségével, mint az időmenedzsment, a karrierváltás, a párkapcsolat, vagy a gyerekek motiválása.
A kezdeményezéshez bárki csatlakozhat: adományozni az itt elérhető oldalon lehet.