A Grapoila gyártója a legfenntarthatóbb vállalkozások között
A Generali bemutatta az először megrendezett SME EnterPRIZE európai kis- és középvállalkozások (KKV-k) segítésére létrehozott kezdeményezését Brüsszelben. A Generali EnterPrize program célja, hogy elősegítse a fenntartható üzleti modellek integrálását az európai KKV-k körében, valamint, hogy láthatóságot biztosítson a fenntarthatóságot már hatékonyan adaptáló KKV-k számára annak érdekében, hogy ösztönözze a nyilvános viták létrejöttét a témában.
Bemutatták a legfenntarthatóbb KKV-kat
A rendezvényen bemutatták és díjazták a „Fenntarthatósági hősöket”. Hét KKV került kiválasztásra a programhoz csatlakozó európai országok (Olaszország, Németország, Franciaország, Spanyolország, Ausztria, Magyarország és Csehország) összesen 6000 jelentkezője közül, melyek jelentős fenntarthatósági kezdeményezéseket hajtottak végre vállalkozásukban, az alábbi három terület egyikén:
- környezetvédelem,
- jólét,
- közösség.
A „Fenntarthatósági hősök” közé beválasztott vállalkozások között magyar cég, a Virgin Oil Press Kft. is szerepel.
A vállalat által a Grapoila márkanév alatt gyártott termékek „zero waste” – azaz hulladékmentes – technológiával készülnek. A cég elsősorban kiváló minőségű, hidegen sajtolt olajakat gyárt, immár 18 félét, a gyártási melléktermékekből pedig gluténmentes maglisztek, gourmet magkrémek, természetes kozmetikumok és állateledelek készülnek.
A hidegen sajtolás kizárólag mechanikai eljárás, melynek köszönhetően az alapanyagok természetes, értékes összetevői teljes mértékben megőrződnek a Grapoila termékekben.
A vállalat emellett a hazai beszerzést és a hazai gyártást részesíti előnyben: a Grapoila termékek gyártásához az alapanyagot elsősorban hazai termelőktől vásárolják, a feldolgozást pedig saját üzemünkben végzik, három magyarországi telephelyükön.
A cég a magyarországi pályázók közül az EnterPRIZE mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás kategóriájában lett első helyezett. A három nyertes vállalatot korábbi cikkünkben mutattuk be, amely a linkre kattintva érhető el.
Cél a kis- és középvállalkozások támogatása
Az eseményen személyesen részt vett
- az Európai Unió gazdasági biztosa, Paolo Gentiloni,
- a Generali Csoport elnöke, Gabriele Galateri di Genola, valamint
- a Csoport vezérigazgatója, Philippe Donnet.
A rendezvényen felszólalt Vincenzo Amendola, a Minisztertanács olasz elnökségének helyettes államtitkára, a Draghi-kormány európai ügyekért felelős delegáltja. Mairead McGuinness, pénzügyi szolgáltatásokért felelős európai biztos videóüzenetben szólalt fel az eseményen.
Az Európai Parlament és Bizottság képviselőit is érintő projekt célja továbbá, hogy növelje a gazdaságélénkítésre és a kis- és középvállalkozások támogatására fókuszáló uniós intézmények és programok ismertségét, mint például a „New Generation EU„, vagy az „Európai KKV-támogatási keretrendszere„.
Generali EnterPrize: útmutató a KKV-k fenntarthatóságra való átálláshoz
A mikro-, kis- és középvállalkozások meghatározó szerepet játszanak Európa gazdasági fejlődésében. Kulcsszereplői az európai és a globális értékláncoknak, így elengedhetetlen résztvevői a fenntartható átmenet felé irányuló erőfeszítéseknek.
Mennyiségi értelemben az
Európai Unióban és Svájcban működő összes cég 99,8%-át teszik ki és több mint 100 millió munkahelyet biztosítanak.
Ez az összes kínált munkalehetőség kétharmada. Ezenkívül a teljes hozzáadott értékük 4,3 milliárd eurót tesz ki, ami a teljes EU-s és svájci érték 56,4%-ának felel meg.
A rendezvényen bemutatták a Generali által népszerűsített és az SDA Bocconi – School of Management Sustainability Lab által kidolgozott, „A fenntarthatóság elősegítése a kis- és középvállalkozásokban” című jelentés eredményeit. A beszámoló, melyet Stefano Pogutz professzor (MBA igazgató, SDA Bocconi School of Management) mutatott be, a fenntarthatóság és a KKV-k kapcsolatát vizsgálta nyolc európai országban (Ausztria, Csehország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Spanyolország és Svájc) a jólét, a környezetvédelem és a közösség területein.
A kutatás feltárta a fő cselekvési területeket, a fenntarthatósági kezdeményezések végrehajtását elősegítő előnyöket és tényezőket, valamint azokat az akadályokat, amelyek hátráltatják a KKV-kat a fenntartható magatartásra való átállásban.