Biztosítási tanácsadó: a bizonytalanságban is biztos pont
Az megkérdőjelezhetetlen, hogy a koronavírus, mint szinte az élet valamennyi területén, így a magyar biztosítási piacon is változásokat hozott: új termékek jelentek meg, számos digitális megoldás született, ugyanakkor felértékelődött a biztosítási tanácsadók, valamint a személyes tanácsadás szerepe.
Személyesen, biztosítási tanácsadóval
Ezt a tendenciát vizsgáltuk a nyár folyamán legújabb kutatásunkban1, amelyet a 18-65 év közötti magyar lakosság körében készítettünk. A kutatásunk során a megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes felületeket használ biztosítási ügyeinek kezelésére. Láthatjuk tehát, hogy a stabil webes jelenlét és a legújabb technológiákat alkalmazó ügyfélszolgálat szinte elengedhetetlen napjainkban a biztosítási piacon.
1NRC Netpanel, 18 65 éves hazai lakosság; mintanagyság 1000 fő; 2020. július
Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság 71 százaléka továbbra is igényli a személyes kapcsolatot a biztosítójával, és ebben nagy szerep jut a képzett, elérhető és megértő tanácsadóknak.
Csípjük a biztosítási tanácsadónkat
A válaszokból azt is megtudhattuk, hogy miként az az élet többi területén is igaz lehet, a személyes tanácsadásra legnagyobb arányban az idősebb, 50-65 év közötti korosztály támaszkodik. Azok viszont, akik rendszeres kapcsolatban állnak biztosítási tanácsadójukkal, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak róluk: a megkérdezettek 91 százalékának kifejezetten jó tapasztalatai vannak a velük való együttműködés kapcsán, miközben csupán 4 százalékuk számolt be csalódottságról.
Úgy tűnik tehát, hogy a digitális megoldások mellett még mindig nagyon fontos számunkra a személyes kapocs.
Ezt a biztosítótársaságok is tudják, hiszen az elégedett ügyfelekből látszik, hogy – miként a Generali – nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő tanácsadói bázis megteremtésére, illetve a kollégák folyamatos képzésére.
Megértő fülek, személyre szabott megoldások
Kutatásunk arra is rámutatott, hogy a biztosítási tanácsadó választása nem a véletlen műve: hiszen ha már megtörtént az első kapcsolatfelvétel, akkor az ügyfelek ragaszkodnak a verbális kommunikációhoz:
- 67 százalékuk a személyes találkozókat preferálja,
- 64 százalékuk telefonon szeret egyeztetni,
- míg az elektronikus levélváltást csupán feleannyian részesítik előnyben.
A válaszadók szerint az ideális biztosítási tanácsadó mindig a megoldásra koncentrál (68 százalék), elsőszámú feladatának az ügyfél számára legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását tekinti.
Generali piros: Nem csupán a színünk, a személyiségünk is
A megkérdezettek 65 százaléka ugyanakkor szereti, ha biztosítási tanácsadója könnyen elérhető, akire mindig lehet számítani, több mint felük pedig kifejezetten elvárja, hogy
megértsék az érzéseit, félelmeit, személyes preferenciáit.
Köztük többségben voltak a hölgyek – a férfiak számára értelemszerűen kevésbé bizonyultak fontosnak ezek az emocionális tényezők.
Ingyenes, 2 milliós életbiztosítás az egészségügyi dolgozóknak