Skip links

Egy kis mozgás mindenkinek kell

Amikor fiatalok vagyunk, és csak úgy felszaladunk a negyedik emeletre egy szuszra, még meg sem fordul a fejünkben, hogy ez bizony nem lesz mindig így.

Azonban ha fiatal korunktól kezdve beépítjük a rendszeres testmozgást az életünkbe, akkor biztosak lehetünk benne, hogy idősebb korunkban sem okoz majd gondot egy bevásárlószatyor – vagy még inkább egy unoka – felemelése.
Izmaink rugalmassága, ízületeink egészsége, a kiválóan működő anyagcsere, és nem utolsósorban a jó közérzet mind a rendszeres sport természetes velejárói.

ne feledkezzünk meg a megfelelő nyújtásról sportolás után

A szakértők heti 3-4 alkalommal 30 perc kardioedzést (vagyis olyan edzést, ami fejleszti a szív,- a légző,- és a keringési rendszer kapacitását) javasolnak akkor, hogyha valaki nem csak a kondícióján szeretne javítani, hanem az elhízást – és ezzel együtt a cukorbetegséget, a magas vérnyomást, az emésztési problémákat vagy az ízületi bántalmakat – is szeretné elkerülni. Hogyha viszont az izomtömeg növelése a cél, akkor elegendő heti 2 alkalommal kardioedzést tartani.

Fontos azonban a fokozatosság! Nem ajánlott a testmozgást hirtelen, egyik napról a másikra, és túlságosan megterhelő módon elkezdeni. Ez nagyon veszélyes lehet, ugyanis megnövelheti a szívinfarktus kialakulásának a kockázatát, és akár sportsérülésekhez is vezethet. És ami még nagyon fontos: soha ne feledkezzünk meg a megfelelő nyújtásról sportolás után!

Tippjeink a sportos élet elkezdéséhez:

  • Ne olyan mozgásformát válassz, ami divatos, hanem olyat, amit igazán szeretsz csinálni
  • Mindig a lépcsőt válaszd lift helyett
  • Ha nincs napi félórád, csak mondjuk 20 perced, akkor is csinálj valamit. Pl. a film közbeni reklámblokk alatt pont meg tudsz csinálni néhány erősítő gyakorlatot
  • Próbálj társat találni a sporthoz, barátot, barátnőt, rokont. Így jobban tudjátok majd motiválni egymást is