Csőtörés: Mutatjuk, hogyan rendezhető a kár akár pár perc alatt
Csőtörés a konyhában, elfolyt köbméterek a kertben egy törött csap miatt, vagy éppen a felső szomszédnak köszönhetően elázott a nappali. Csak néhány tipikus kár, mellyel a legtöbben sajnos már találkozhattunk. Kevesen tudják, hogy a vezetékes vízkárok évről évre az élen szerepelnek a leggyakoribb lakáskárok listáján.
Ha érdekelnek a Generali Házőrző otthon- és életmód-biztosítás részletei, töltsd ki az alábbi űrlapot, és tanácsadó kollégáink hamarosan visszahívnak!
Szerencsére, ha felüti a fejét a baj, az egyre modernebb kárbejelentési /kárfelmérési lehetőségeknek köszönhetően gyorsabban lehet a kárügyet elintézni a biztosítóval.
Kárfelmérésnél az egyre népszerűbb online, kamerás kárszemle nyújthat gyors és kényelmes megoldást. A kárösszeg pedig akár néhány perc alatt az igénylő számláján lehet egyes kártípusok esetén a real time kárrendezésnek köszönhetően.
Csőtörés és dugulás
A vezetékes vízkárok mellett a dugulás okozta vízkárok szintén nagy kellemetlenséget tudnak okozni otthonunkban.
A vezetékes vízkárok legtöbbje klasszikusan a téli és a nyári időszakban történik a szélsőséges hőmérsékletnek és a vezetékek fokozott terhelésének köszönhetően.
A csőtörés szempontjából kifejezetten veszélyben vannak a kisebb nyaralók, hétvégi házak, ezekre gyakran kevesebb figyelmet fordítunk, ráadásul az esetleges károk ellen is kevésbé biztosítjuk őket.
Bejelenteni tehát bőven lehet mit – csak nem mindegy, hogyan tesszük.
A nyári hónapokban általánosságban elmondható, hogy a vízkárral kapcsolatos bejelentések száma nő. Ez köszönhető a hőségnek, és a megnövekedett otthon töltött időnek, ami miatt a közművek, a közművekhez kapcsolódó berendezések, illetve minden egyéb háztartási eszköz fokozott terhelésnek van kitéve.
Videós kárrendezés a Generalinál
A Generali Biztosítónál már több éve elérhető bizonyos esetekben a videós kárrendezés lehetősége, és jól látszik, hogy
a hazai lakosság egyre nyitottabb az online ügyintézésre.
Egy korábban készült reprezentatív kutatásunk szerint minden harmadik magyar kárbejelentő használta már okoseszközét erre a célra, többségük 30-39 év közötti, és kisebb városok vagy falvak lakója.
A válaszadók többsége számára a gyorsaság és a szakszerűség volt az elsődleges szempont
a kárrendezés folyamatában, ugyanakkor a kettő közül fontosabbnak bizonyult az, hogy mihamarabb megérkezzen a kárösszeg, mint hogy a kárfelmérés szakértő személy jelenlétében történjen.
Azok közül, akik korábban nem használtak okoseszközöket a kárbejelentéshez, közel 60 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem ragaszkodik a személyes ügyintézéshez, és amennyiben meggyorsítható vele a folyamat, szívesen rendezné a kárt a biztosítójával videós kapcsolaton keresztül. A kutatásból tehát kiderült, hogy
Az ügyfelek többsége nyitott a kárrendezés virtuális verziójára, 84 százalékuk élne ezzel a lehetőséggel.
Hogyan jelenthető be a csőtörés?
A Generalinál a videós kárrendezés a gépjárműbiztosítások mellett lakásbiztosítás esetén is elérhető egyes károk esetén.
Vegyünk egy konkrét példát: csőtörés történik a lakásban, a konyhánkban áll a víz. Gyors segítségre van szükségünk. Hogyan rendezhetjük a lehető leggyorsabban a kárt?
- Első lépésként a Generali 7/24-ben rendelkezésre álló internetes felületén tehetjük meg a bejelentést. Amennyiben a kár rendezhető videós kárrendezéssel, az információk egyenesen az illetékes kollégákhoz kerülnek, akik a telefonhívást követően átirányítják az igénylőt a videós felületre.
- A videós felület linkjét és a legfontosabb tudnivalókat a megadott postafiókba érkező e-mailben kapjuk meg, a linkre kattintva létrehozhatjuk a kétoldalú videós kapcsolatot.
- Ezután a kárt (csőtörés) minél pontosabban megmutatva, a kamerán keresztül csupán akár 5-7 perc alatt megtörténhet a kárfelmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, az
azonnal indított kifizetés néhány perc múlva a károsult számláján lehet.
Egyes esetekben tehát mindössze három lépésre vagyunk attól, hogy a gyors és szakszerű kárrendezést követően mihamarabb hozzájuthassunk a kárösszeghez. Ehhez nincs is szükségünk másra, csak
- egy email címre,
- egy kamerás mobileszközre,
- valamint internetkapcsolatra.
Lakásszerviz-szolgáltatás budapesti vagy Pest vármegyei Generali ügyfeleknek
Budapesti vagy Pest vármegyei ingatlanra lakás- vagy társasházbiztosítással rendelkező Generali ügyfeleknek elérhető a lakásszerviz-szolgáltatás is.
Egyes lakásbiztosítási károk esetén – ha a kárbejelentő felület felajánlja – ezek az ügyfelek választhatják azt is, hogy a Generali küldjön mesterembert a károk helyreállítására, és a biztosításra rendezhető károk helyreállításának költségét a Biztosító közvetlenül a szakiparosnak fizesse ki.
Ennek a kényelmi szolgáltatásnak több előnye is van:
- nem kell szakiparost keresni
- nem kell telefonálgatni, a szakiparos jelentkezik az ügyfélnél a kárbejelentés után 48 órán belül
- nem kell aggódni, mert csak megbízható szakembereket ajánl a biztosító
- nem kell előre megfinanszírozni a kár helyreállítását,
- és nem kell készpénzzel, számlaügyintézéssel bajlódni.
Ahhoz, hogy a lakásszerviz-szolgáltatást igénybe vehessük, fontos, hogy a kárt online, telefonon jelentsük be.
Ha a kár megfelel néhány, az adott biztosítási szerződés szerinti feltételnek – például a becsült kárösszeg 50 és 200 ezer forint közzé esik – akkor a Generali felajánlja, hogy iparost küld, amit jelezni kell, hogy elfogadunk.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tájékoztatás nem teljeskörű. A lakásszerviz-szolgáltatással és egyéb innovatív kárrendezési megoldással kapcsolatos további információkért érdemes felkeresni a generali.hu/mindent-a-karrendezesrol weboldalát.